Auke Molendijk is eigenaar en oprichter van Usably. Auke heeft als usability expert meer dan 8 jaar ervaring en heeft ook ruime ervaring met conversie optimalisatie. Als opleiding heeft Auke de Bachelor Bedrijfskunde en de Master Marketing behaald aan de Rijksuniversiteit Groningen.
Auke heeft 3 jaar gewerkt als Web Analist en Conversie Optimalisatie Consultant bij het grootste online marketing bureau van Nederland: Traffic4u. In deze periode heeft hij veel ervaring opgedaan in het structureel opzetten van usability testen en heeft hij de meerwaarde van dit type onderzoek zelf ervaren. Na deze periode heeft Auke 1 jaar bij Bizztravel gewerkt als usability expert en conversie specialist. Ook in deze periode zijn er meerdere usability testen uitgevoerd die aan de basis stonden van veel verbeteringen van Bizztravel.nl en Beachmasters.nl.
Usability testen zijn zeer waardevol om de grootste knelpunten te vinden die iedere website heeft. Veel organisaties hebben niet de tijd en expertise om dit zelf te doen en uitbesteding is vaak te duur. Met Usably wil ik bewijzen dat professioneel usability onderzoek echt geen € 5.000 of meer hoeft te kosten. Om Usably voor een brede doelgroep toegankelijk te houden, doe ik er als usability expert alles aan om de bedrijfskosten zo laag mogelijk te houden. Dus geen duur kantoorpand, accountmanagers of dure eye-tracking machines bij Usably. Zo wil ik professioneel usability onderzoek bereikbaar maken en meer organisaties helpen de eerste stap te zetten naar een betere website.
– Auke Molendijk, Oprichter en eigenaar Usably
Sinds Usably in de zomer van 2013 is opgericht heeft Auke al meer dan 30 klanten mogen helpen met het uitvoeren van usability onderzoek.