Kan uw organisatie veel geld verdienen of kosten besparen als bezoekers minder snel afhaken op uw website? In dat geval is usability onderzoek voor u een waardevolle methode om een betere website te creëren. De missie van Usably is om deze waardevolle onderzoeksmethode voor iedere organisatie bereikbaar en betaalbaar te maken. Dat doen wij als volgt:
Iedere usability test levert veel inzichten op. Usably rapporteert niet alleen de gevonden usability problemen, maar komt ook met concrete oplossingen. Onze rapportages zijn beknopt en het oplossen van de gevonden usabilityproblemen staat centraal. Daarom bevatten onze rapportages veel visuele voorbeelden en suggesties voor redesigns, zodat u snel aan de slag kunt om uw website gebruiksvriendelijker te maken. En dat heeft Usably al voor ruim 30 klanten en meer dan 100 verschillende websites mogen doen!
Vraagt u zich ook wel eens af waarom veel bedrijven soms wel €10.000 euro of meer in rekening brengen voor het uitvoeren van usability onderzoek? Het antwoord is simpel: te veel onnodige (vaste) kosten. Usably investeert niet in dure accountmanagers of een vast (grachten)pand. Alles is flexibel ingericht waardoor Usably in staat tegen veel scherpere tarieven te opereren dan de “grote jongens”, zonder aan kwaliteit in te leveren. Zo gebruiken we flexibele usability labs die we overal kunnen inzetten, inclusief uw eigen organisatie.
De basisprijs voor een usability onderzoek is €3.499 ex BTW en bevat de volgende activiteiten:
Voorbereiding
Hieronder valt het samenstellen van de briefing van het onderzoek en het script. Uiteraard stemmen we dit af in goed overleg met u als klant. We maken een eerste opzet, bespreken deze met u en maken deze dan definitief.
Uitvoer van het onderzoek
Op de vastgestelde dag voeren we onder minimaal 5 respondenten het onderzoek uit. Daarbij is de benodigde usability hardware en software natuurlijk inbegrepen en kunt u via een livestream het onderzoek rechtstreeks volgen.
Rapportage van de bevindingen
Dat doen we met beknopte rapportages die relevante videofragmenten en verbetersuggesties bevatten. Binnen 5 werkdagen leveren we dit op. Ook krijgt u na afloop toegang tot het beeldmateriaal van de onderzoeksdag.
Indien gewenst, kan Usably haar dienstverlening voor usability onderzoeken uitbreiden met de werving van respondenten en/of het uitvoeren van het onderzoek op een externe locatie:
Bij een usability onderzoek is het meestal nodig om respondenten te werven. Als u wilt kunt u dit zelf regelen, maar voor de meeste klanten verzorgen wij ook de werving en beloning van respondenten. Het tarief hiervoor is afhankelijk van de complexiteit van de werving en de hoogte van de beloning voor de respondent. De kosten voor werving en beloning staat altijd als aparte module op de offerte. Daarbij hanteren we een lager tarief dan de respondentenbureau’s, onder andere omdat we geen opstartkosten rekenen.
Wilt u liever het onderzoek op een externe locatie uitvoeren en niet op een locatie binnen uw eigen organisatie? Usably heeft locaties in het hele land waar de onderzoeken uitgevoerd kunnen worden. Meestal zijn dit “dagkantoren”, dat zijn kantoren die je voor 1 dag kunt huren. Allen zijn centraal gelegen en bieden goede faciliteiten (receptie, internet, koffie) die vooraf uitvoerig zijn gecheckt. Voor de meeste klanten doen we de onderzoeken op deze externe locaties. Daarbij zijn er meestal 2 ruimtes: 1 ruimte voor het onderzoek en 1 ruimte waar u als klant kunt meekijken. De kosten voor het huren van deze dagkantoren nemen we altijd als aparte module op in onze offertes.
Jazeker! Voordat we onze klanten een offerte sturen, bellen of Skypen we eerst geheel vrijblijvend om de concrete wensen en eisen voor het onderzoek door te spreken. Zo komen we tot een gerichte offerte. Naast de basisprijs voor het onderzoek, bevat de offerte aparte modules voor werving van respondenten en uitvoer op een externe locatie. Zo kunt u zelf bepalen of u wel of niet gebruik wilt maken van deze aanvullende diensten.