Usably heeft in de loop der jaren een zeer divers klantenbestand opgebouwd in diverse sectoren. Variërend van eenmalige onderzoeken tot langdurige samenwerkingen. Overheid en bedrijfsleven. Van pensioenfondsen tot online retailers in honden- en kattenvoer. Benieuwd naar het hele verhaal achter deze klanten en de Usably aanpak?  Neem gerust contact op!

Bank, hypotheek, verzekeringen & pensioen

Jaar lang verantwoordelijk voor intern UX lab. Uitvoer usability onderzoek voor website, digitaal bankieren app en toekomstige concepten.

Reeks van 6 usability testen uitgevoerd rondom bouwproces nieuwe website a.s.r. Intern uitgevoerd bij a.s.r. in Utrecht.

Sinds 2016 samenwerking, maandelijkse uitvoer usability onderzoek voor websites van pensioenfondsen die vallen onder beheer TKP Pensioen. Ook UX onderzoek naar toekomstige concepten.

Usability onderzoek “Mijn Hypotheek” portaal waar klanten gegevens van hun eigen hypotheek kunnen inzien.

Usability test voor livegang van vernieuwingen in de website van VvAA. Grote en kleine issues zijn zo voor livegang verholpen.

Reeks usability testen voor de website van het pensioenfonds voor de landbouw. Uitgevoerd op desktop en mobiel

E-commerce

Desktop, mobiel en tablet usability onderzoek voor meerdere iteraties van Domino’s.nl en Domino’s.be.

Desktop, mobiel en tablet onderzoek voor VTwonen.nl, uitgevoerd bij Sanoma Media in Hoofddorp.

Usability onderzoek rondom aanpassingen in bestel- en boekingsproces van de website van Slagharen.

Grote online speler in verkoop van onder andere CV-ketels en radiatoren. Usability onderzoek uitgevoerd om belangrijkste usability issues op te sporen.

Een van de grotere Nederlandse online retailers van voeding voor huisdieren. Op zowel mobiel, tablet als desktop getest.

Al meer dan 10 jaar online retailer van TV’s voor een scherpe prijs. Uitvoer usability onderzoek in opdracht van Investion (destijds investeerder in PlatteTVdiscounter.nl)

Online marketing bureaus

Voor 3 klanten van Storm is een usability onderzoek uitgevoerd. Het betrof een online retailer van speelgoed, een online retailer van babyartikelen en een reisorganisatie.

Usably heeft Tribal enkele maanden geholpen met diverse Conversie Optimalisatie projecten voor haar klanten, waaronder Perrysport.nl, Aktiesport.nl en Misterdesign.nl.

Kennisoverdracht op het gebied van Conversie Optimalisatie en UX research. Ook usability onderzoek uitgevoerd voor meerdere travelklanten van ConversionMob.

Overheid

UX researcher voor verschillende projecten binnen DUO. Onder meer UX onderzoek met een vast klantenpanel binnen een Agile / Scrum omgeving.

Uitvoer usability onderzoek voor Grensinfo.nl, een website voor mensen die werken in het ene land (bijvoorbeeld Nederland), maar wonen in een ander land (bijvoorbeeld Duitsland).

Voor diverse overheidsregisters is usability onderzoek uitgevoerd, waaronder het Diergeneeskunderegister en het Schoolleidersregister.

Media

Langdurige samenwerking met Wegener, het latere  DPG Media. Ruim 1,5 jaar UX onderzoek uitgevoerd voor verschillende projecten.

Usability onderzoek voor Superguide.nl, de slimme TV-gids. Uitgevoerd in het UX lab van Sanoma Media in Hoofddorp.

Diverse usability onderzoeken uitgevoerd, waaronder voor de Hart van Nederland app. Uitgevoerd binnen het Sanoma UX lab.

Web- en appbouwers

Usability test voor een klant van  Code D’Azur, namelijk Kvadrat.

App usability onderzoek voor een klant van Videodock.

Eerste klant van Usably. Voor Friks is een usability test uitgevoerd voor een van haar toenmalige klanten: Hogeschool TIO.

Overige klanten

UX onderzoek in een lab, maar ook remote met respondenten uit Azië en de VS! Het onderzoek is uitgevoerd voor een internationaal opererende klant van AKQA.

Verzorging van trainingen op het gebied van gebruikersobservatie en UX research.

Snappet levert een onderwijsplatform aan docenten in het basisonderwijs, zodat kinderen effectiever kunnen leren. Usability onderzoek uitgevoerd onder gebruikers van Snappet.

Lezingen en congressen

Lezing over remote UX onderzoek met mensen met een beperking. Gegeven in samenwerking met Bianca van der Horst van 100% Slechthorend.

Praktische workshop over het $100 dollar usability lab. Ook gegevens tijdens een UX research Meetup (georganiseerd door Userproof) bij Rabobank Nederland.